Mehmet Çelik… Uzun yıllardır Hip-Hop ile ilgilenen ve uzun bir aradan sonra 2018 yılında kariyerine profesyonel olarak devam etmeye başlayan Çelik, bu esnada hem ismini daha da duyurdu, hem de MüzikOnAir’de Hip-Hop Yapım Direktörlüğü görevi bağlamında pek çok Hip-Hop sanatçısının keşfedilmesine olanak sağladı. En son kendi eseri “Yolu Bul”u MüzikOnAir & DMC etiketiyle dinleyicilerle buluşturan Çelik ile Bi’Kuble için, müzik yolculuğunu, yeni teklisini, aldığı geri dönüşleri ve gelecek çalışmalarını konuştuk.
Öncelikle “Kayıp”a kadar olan müzik yolculuğunuzda neler yaptınız?
-Çocukluğumda dünyada hip-hop çok ön plandaydı. Özellikle üniversite dönemime kadar imkansızlıklardan ötürü yerel bir sanatçı olarak devam etmek zorunda kaldım. Aydın’da birçok festivale dönemin en popüler isimlerinin ön grupları olarak çıktım. İnternet üzerinden 2 tane albüm yayınladım, dönemin en önemli portallarında en tepede yer aldım.
Bir tekli yayınlamaya nasıl karar verdiniz? Bu bağlamda “Kayıp”ın oluşum süreci nasıl gelişti? Müziği üstlenen Alpertunga ve BCB Müzik ile yollarınız nasıl kesişti? “Kayıp” ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Çok uzun süre müziğe ara vermiştim. 2018 yılında bazı kayıplar yaşadım ve aynı dönemde yaşadığım ekonomik zorluklarla birleşince böyle bir şarkı çıktı ortaya. Müslüm Gürses’in yapımcısı olan müzisyen Burhan Bayar’ın oğlu Burak Can Bayar çok değerli bir dostumdur. “Böyle bir şarkı yaptım yayınlayalım mı?” dediğimde o da çok heyecanlandı. Melih Memişler yönetmenliğinde Doğuş Öztürk direktörlüğünde bir klip çıkarttık.
İkinci tekliniz, “Sokak” oldu. Şarkının oluşum süreci nasıl gelişti? Müziği üstlenen Tolga Eren, düzenlemeyi üstlenen Ulaş Uğurluel ve MüzikOnAir Records ile yollarınız nasıl kesişti? “Sokak” ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Sokak benim için üzerimden ölü toprağını attığım şarkı diyebiliriz. Çocukluk arkadaşım ve bana göre Türkiye’de alanında en yetenekli insanlardan birisi olan Tolga Eren ile yıllar sonra iş yapmanın verdiği heyecan ile eski çalışma arkadaşım Ulaş Uğurluel’in klip için dokunuşu, yine iyi bir müzisyen dostum olan Flowart’ın mix masteringi üstlenmesi adeta şu anki hatta gelecekte hayalini kurduğumuz çıtanın başlangıcı oldu. Benimde MüzikOnAir ile ve değerli ağabeyim Özcan Beylan ile ilk çalışmam oldu.
Ayrıca MüzikOnAir’de hip-hop yapım direktörü olmanız nasıl gelişti ve bu deneyiminiz size neler kattı?
-MüzikOnAir CEO’su Özcan Beylan’ı eski menajerim sayesinde tanıdım. Muhabbetimiz ilk olarak 2018’de başladı. Biz10 Tv’de hip-hop programı yaptığım sürede siteye de Rap röportajı yapmaya karar verdik ve yollarımız kesişti. Özcan Beylan müzik görüşü olarak yeniliğe açık, bu yeniliğe açıklık sayesinde beni de oluşumunda hip-hop direktörü olarak belirlemesi bana hem gurur hem de sorumluluk veriyor.
Üçüncü çalışmanız, aynı zamanda ilk albümünüz “Monolog” oldu. Albümün oluşumu nasıl gelişti ve albüm ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Albüm aslında benim gibi sık sık müzik yapmayan biri için riskliydi. MüzikOnAir CEO’su Özcan Beylan’a projemden bahsettim. Sonrasında sırasıyla Ahmet Karageçili, Can Göksel, Flowart, Tolga Eren, Seyit Ercan, Özcan Öztürk, Şerif Malkoç gibi teknik kısımda bana yardımları olacağını düşündüğüm arkadaşlarıma durumu anlattım. Kimisi klip, kimisi beat, kimisi mix mastering olarak yardım etti. Albümde teşekkür etmem gereken birçok isim Kurşun, Narkoz, Flowart, Halit Erman Ersoy, Erdem Alp Sezer, Can Göksel, Sirmc, Bruda412 gibi düet yaptığım isimler, az önce saydığım teknikte bana yardım eden arkadaşlarım, hatta en acayip olanı beni hiç tanımadan “Yol” şarkımızın klibinde oynayan Furkan Yıldırım. “Monolog”un kelime anlamı tek kişilik anlamına gelse de geçirdiğim süreçte yanımda olup benle beraber benim için elini taşın altına koyan çevrem ile beraber bereketli bir işe imza attık.
Dördüncü tekliniz Eren bestesi “Ardından” oldu. Teklinin oluşumu nasıl gelişti?
-Elinde büyüdüğüm bir abim çok yakında vefat etti. Aynı zamanda Tolga için de abi gibiydi. Rahmetli abim benim geçmişte izlediğim ilk break dansçılardandı. Üzerimde inanılmaz emeği vardır. Onun anısına bir şey yapmak istedim. Tolga’ya bahseder bahsetmez zaten “Yappmalıyız!” dedi. Anlam yüklü bir iş ortaya çıkarttık.
Beşinci tekliniz, “Ölüyoruz Derdimizden” oldu. Teklinin oluşumu nasıl gelişti, Müziği üstlenen Spvce Kid ile yollarınız nasıl kesişti?
-Biz bir ekip kurmaya çalışıyoruz, Spvce Kid de ekibimizde beatmakerlik yapan arkadaşlarımızdan biri. Bir gün iş dönüşü servise bindim WhatsApp grubumuza mesaj gelmiş. Ben de yorgunlukla gelen sesi “Sonra dinlerim!” diye düşündüm. Lakin ortağım Emre Eroğlan beni etiketleyip “Tam senlik!” dedi. Ben de taktım kulaklığı ve dinlemeye başladım. İş yerim Beşiktaş’ta evim ise Beylikdüzü’nde, işten eve döndüğümde şarkının sözlerini yazmıştım. Daha sonrada Emre’nin dokunuşları ile kaydettik. Can Göksel’de finalledi.
En son Eren düzenlemesi ile “Yolu Bul”u yayınladınız. Teklinin oluşum süreci nasıl gelişti ve tekliniz ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Yolu Bul birkaç aşamalı iş oldu. O beati başka bir projede kullanacaktım fakat o proje için uygun olmadığına yönetim olarak karar verdik. Arkasından da başka bir şeyler yazmak için kullanmayı düşündüm. Üzerine en çok kayıt aldığım beat olabilir. Final halini de yine Emre Eroğlan’ın dokunuşu ile okudum. Tolga Eren gibi bir üstadın mix masteringinden geçmesiyle bana göre kariyerimin mihenk taşlarından biri oldu.
Yolu Bul’un klibini, daha önce de çalıştığınız Seyit Ercan yönetti. Kendisi ile yollarınız nasıl kesişti? Klibin oluşumu nasıl gelişti ve klip ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Seyit Ercan ile Flowart’ın Tsunami klibinde tanıştık, bir kısmını o çekti bir kısmını ben çektim. Kafalarımızın uyuşmasından; yaşadığımız yerlerin yakın olmasından, her çektiği klipte daha iyi bir şey yapıp kendini geliştirmesinden dolayı takdir ettiğim bir yönetmen. Zifiri klibi dahil bana toplamda 4 klip çekti hepsi de birbirinden bambaşka işler.
Kendi müziğinizi nasıl tanımlarsınız?
-Benim müziğim yaşadığımız coğrafyaya çok benziyor. Yolu Bul’da çok ciddi gitarlar duymanıza rağmen Rock değil, Yol şarkımızda arabesk tınıları duymanıza rağmen damar değil. Ben çocukluğumdan beri hip-hop’a meraklıyım dolayısı ile hip-hop icra ediyorum fakat tarzımı bu kadar farklı tınıların zenginliğin olmasını Mezopotamya’ya benzetiyorum…
Yolu Bul’dan sonra yapmayı düşündüğünüz çalışmalar var mı?
-Tabii; ben hem medya emekçisiyim hem de kendince sanat kariyeri inşa etmeye çalışan bir sanatçıyım. Hem benden hem ekibimden çok güzel projeler duyacaksınız.
Mehmet Çelik’e bu güzel röportaj için teşekkür ediyorum. “Yolu Bul”u tüm dijital platformlarda bulabilirsiniz.
Yorum Ekle