Erzurumlu sanatçı Amir Yıldırım’ı çoğu dinleyici 2006 yapımı ‘Yine Ben’ albümü ile tanımıştı. 2009 yapımı ‘Olamam’ sonrası sahne çalışmalarına devam eden Yıldırım, bu arada 2016 yılında Türkülerle Yolculuk proje albümünde de iki türküyle yer almıştı. Yıldırım, geçtiğimiz yıl televizyonda seslendirdiği ‘Yola Bakın Belki Gelen Babamdır’ ile dinleyicilerin beğenisini kazanmıştı. Şimdi ise Yıldırım, bu eseri, bir EP’de, Camses etiketi, Cihan Aksakal prodüksiyonuyla dinleyicilerle buluşturdu : Yola Bakın Belki Gelen Babamdır…
Albüm, albüme ismini veren Aşık Ruhani eseri ‘Yola Bakın Belki Gelen Babamdır’ ile başlıyor. Bağlama ile akustik bir şekilde kaydedilen eser, duygulu yapısıyla televizyon kaydını da beğeniyle dinleyen dinleyiciler tarafından güzel geri dönüşler alacaktır. Yıldırım, son kısımda da Erzurum’a selam gönderiyor.
Sırada, Aşık Nuri Çırağı eseri, Fedai Tayyar düzenlemesi ve Fevzi Özer yönetimi ‘Unutamadım’ var. Zübeyt Çelebi’nin meyinin önde başladığı eserde Koray Çatal’ın bağlaması da yer yer öne çıkarak gitar ve klavye ile dengeleniyor. Son kısımda Rıdvan Sütoğlu’nun keman solosu eserin duygulu yapısını destekliyor. Ritmler ve Fedai Tayyar’ın bası eseri tamamlıyor. Her iki eserde de son dizede aşığın mahlası da geçiyor ve bu bağlamda aşıklık geleceğini de yaşatıyorlar.
Son eser ise Yıldırım’ın 2009’da çıkan albümüne isim olan eseri ‘Olamam’ın Özcan Şenyaylar düzenlemesi-yönetimiyle 2019 versiyonu oluyor. Yalçın Hafiftaş’ın bağlamasının yaylılarla (Özcan Reşat, Oğulcan Şenyaylar, Yılmaz Küçükel, Umut Şenyaylar) dengelendiği eserde Erdinç Şenyaylar’ın gitarları öne çıkarak eserin duygusunu destekliyor. Orta kısımda Oğulcan Şenyaylar’ın solo kemanı başarılı. Klavye-davul-bas uyumu da eseri tamamlıyor. Son kısımdaki şiir kısmı da Erdinç Şenyaylar’ın gitar solosuyla eseri güçlendiriyor. Eserin yeni yorumu da sevilecektir.
Yıldırım, iki değerli aşığın (Aşık Ruhani ve Aşık Nuri Çırağı) desteğiyle ve sevilen eseri Olamam ile, başarılı bir EP çalışmasına imza atıyor.
Yorum Ekle