Uzun yıllardır yorumu ve şarkılarıyla hatırı sayılır bir hayran kitlesi edinen Hüzün, son albümünü Seyhan Müzik etiketiyle geçtiğimiz ay dinleyicilerle buluşturdu : ‘Bir Yalanmış Say’…
Albümün düzenlemeleri Sedat Sakarya’ya, yönetimi Samim Sakaryalı’ya ait. Coşkun Küçükkıvılcım da bir eserin düzenlemesini yapmış.
İlk eser, albüme ismini veren Ümit Aksoy eseri, Sedat Sakarya düzenlemesi ve Samim Sakaryalı yönetimi ‘Bir Yalanmış Say’ gitar ve Hüzün’ün şiiriyle başlayan eserde İstanbul Strings’in yaylıları ile birlikte piyano ve bas da dahil oluyor, Cengiz Ercüment’in ritmleri de eserin duygusuna destek oluyor. Hüzün’ün çift ses vokalinde özellikle tiz vokallerdeki sevilen tınısı bu eserde de duyulabiliyor. Orta kısımda Salih Yurttaş’ın nefesli solosu başarılı ve İstanbul Strings’in yaylılarıyla dengeleniyor. Ardından, Güven Baran’ın sözlerine Coşkun Küçükkıvılcım bestesi-düzenlemesi ‘Şerefine’ Akatay’ın perküsyonu ve Motor Ali’nin cümbüşü ile başlayan eser Gündem’in yaylılarıyla uyumlu bir birliktelik gerçekleştiriyor ve Hüzün, albümü hareketlendiren eserin altından başarıyla kalkıyor.
Sıradaki eser, bir başka Aksoy eseri, Sedat Sakarya düzenlemesi ‘Alacağın Olsun’ gitar ve Ercüment’in ritmiyle başlayan eserde Bülent Altınbaş’ın (Kirpi) klarneti İstanbul Strings’in yaylıları ile dengeleniyor. Piyanonun da duygulu yapıyı desteklediği eserde Salih Yurttaş’ın nefeslisi de esere güzel bir renk katıyor. Bas eşliği de altyapıyı tamamlıyor. Albümden ilgi görecek eserlerden.
Albüm, Hakan Altun’un sözlerine Taner Kalkunoğlu bestesi, Sakarya aranjesi Sakaryalı yönetimi ‘Geceler’ ile devam ediyor ve Hüzün, bu şarkıda Hakan Altun ile düet yapıyor. Altınbaş’ın başarılı klarnet solosu ve gitarın uyumuyla başlayan eserde Ercüment’in ritmleri ve İstanbul Strings’in kemanları da yer yer batılı yer yer Arabesk dokunuşlarla esere güzel bir tını katıyor. Altun da eseri kendine özgü vokaliyle devleştiriyor, son kısmındaki şiir kısmıyla da eseri renklendiriyor ve albümden ön plana çıkan bir başka eser oluyor.
Sırada bir başka Aksoy eseri ve Sakarya düzenlemesi ‘Kara Kaşın’ Ömer Arslan’ın perküsyonu ve Kemal Alaçayır’ın bağlamasıyla başlıyor ve gitarın da eklenmesi esere batılı bir anlayış katıyor. Geri vokal eklemesi de başarılı. Orta kısımdaki nefesli solo eserin duygulu yapısını güçlendiriyor. Hüzün de güçlü vokaliyle eseri devleştiriyor. Son eser bir Tarık Mengüç eseri ‘Facebook’ Sakarya düzenlemesi ile yer alıyor. Ercüment’in ritmleri ve Göksel Kamçı’nın klavyesinin ön planda başladığı, İstanbul Strings’in kemanlarıyla desteklediği eserde Tarık Mengüç de vokaliyle eseri renklendiriyor. Eser özellikle sözleriyle pek çok dinleyicinin dikkatini çekecektir. Eserin sonundaki roman havası esere özellikle Kamçı’nın klavyesiyle birlikte güzel bir renk katıyor.
Başarılı besteler, bestelere güzel dokunuşlar yapan aranjörler ve yılların sevilen yorumcusu Hüzün birleşince, ortaya yine sevilecek bir Hüzün albümü çıkmış.
Yorum Ekle