İlhan Şeşen’i geçen yıl iki yeni yapımla dinlemiştik, Ali Osman Erbaşıile yaptığı Türk Halk Müziği albümü ‘Yedi Bölge İki Gölge’ ve yeni bestelerin ağırlıklı olduğu ‘İstanbullu Şarkılar’ albümlerinin ardından Şeşen, bu sefer yine Sony Müzik Türkiye / Columbia etiketiyle, aynı zamanda aynı sahneyi de paylaştıkları piyanist Burçin Büke ile, Büke’nin piyanosu ve aranjesi eşliğinde tamamen akustik bir albüme imza attı : ‘Ciddi Eğlence’… Albümde hem bilinen hem de ilk defa bu albümde yer alan 9 şarkı var.
Piyano teknisyenliğini yine bir başka başarılı müzisyen Levent Conker’in yaptığı albüm, İTÜ MİAM Stüdyoları’nda kaydedilmiş.
İlk eser; Şeşen’in ikinci solo albümüne de ismini veren şarkı ‘Neler Oluyor Bize’ Büke’nin piyano solosu ile başlıyor ve eser, Büke tarafından Bossa Nova tarzında daha hareketli bir hale getirilmiş ve eserin bu hali de dinleyiciler tarafından sevilecektir. Albüme güzel bir başlangıç. Ardından ilk olarak ‘İstanbul Atina İstanbul’ albümünde dinlediğimiz ‘Sıcaklardandır’ın bu albümdeki versiyonunda, gitarın ön planda olduğu ilk versiyona kıyasla piyano ile eserin zengin armonizasyonu da ortaya çıkıyor ve albümün hareketli havasını başarılı bir şekilde devam ettiriyor.
Sırada, yine ikinci solo albümünden anımsanacak ‘Mamak Da’ orijinalindeki gitar ve saksafonun yerini piyano, daha akustik bir hale getirerek başarılı bir şekilde alıyor. Ardından bir önceki Şeşen albümü ‘İstanbullu Şarkılar’ albümünden de anımsanacak ‘Ayrılık Üstüne’de orta kısımdaki piyano solo esere güzel bir renk katmış.
Beşinci eser, Şeşen‘in konserlerde Büke eşliğinde seslendirdiği ancak bir albümde yer almayan, bu nedenle belki de çoğu dinleyici tarafından ilk defa duyulacak Şeşen çalışması ‘Aklındaysam Eğer’ hareketli piyano girişiyle 1980’lerin şarkıları gibi başlayan ve sözlerindeki hikaye ile diğer Şeşen şarkıları gibi dinleyicilerin zihinlerine yerleşecek bir çalışma, sırada geçtiğimiz aylarda ‘Kent‘ grubundan da dinlediğimiz bir Şeşen eseri ‘Hiç Sanmam’ Şeşen’in lirik şarkı yapısını başarılı bir şekilde yansıtan bir eser.
Sırada bir başka yeni Şeşen bestesi ‘Fa Maj Do Maj’ sözleriyle dinleyiciyi yakalayan, Büke’nin de piyanosuyla anlamlandırdığı bir aşk şarkısı. Ardından, ilk önce Birsen Tezer ile Şeşen’in düeti olarak dinlediğimiz ve Şeşen’in belki de 2010’larda yaptığı en sevilen eserlerinden biri olan ‘Ne Tuhaf’ bu albümde solo Şeşen yorumu ile de eseri sevenlerin beğenisini kazanacaktır.
Son iki eser; bir yeni Şeşen bestesi ‘Buraya Gel’ özellikle ortadaki piyano solosuyla dinleyiciye benzersiz bir müzikalite sunan, albümün öne çıkan başarılı eserlerinden biri. Ardından ilk defa 1999 yılında dinlediğimiz ve yıllar içinde pek çok sanatçıdan dinlediğimiz Şeşen klasiği ‘Sensiz Olmaz’ bir önceki eserle güzel bir uyum içerisinde, Büke’nin piyano solosuyla jazz bir hava kattığı bir yeniden yorumlama olarak albüme güzel bir final oluyor.
Bir tarafta pek çok kuşağa ulaşmış bir besteci-yorumcu, diğer tarafta ise kendini müziğe adamış önemli bir virtüöz olunca, bu müzikal birliktelik ‘ciddi’ bir başarıyı da getirerek, özellikle günün yorgunluğundan kurtulmak için birebir, sakin bir moda sahip arşivlik bir çalışmayı ortaya çıkarmış.
Yorum Ekle