2018, müzik dünyası için biraz yavaş başlasa da özellikle Mart ayından itibaren epey hızlandı ve birbiri ardına başarılı çalışmalar dinleyiciyle buluşmaya başladı.
Bununla birlikte, daha önce dijital olarak dinleyiciyle buluşan birçok albüm de CD raflarında yerini almaya başladı.
Betül Başak’ın Kasım ayında Kınay Production etiketiyle dijitalde yayınlanan ve geçtiğimiz perşembe günü CD formatında da dinleyiciyle buluşan ‘Karşılaşmalar’ albümü bunlardan biri.
Öncelikle Betül Başak, çoğu müzisyenin ilk albümlerde bulmaya çalıştığı ‘kendine özgü söyleyiş üslubunu’ zaten başarıyla bulmuş bir şekilde buluşuyor ilk albümü ‘Karşılaşmalar’ ile.
Belirtilen eserler haricindeki tüm sözler, besteler Betül Başak’a ait.
Albüm, sanki 1970’lerde kaydedilmiş de sonradan dinleyiciyle buluşmuş gibi, öyle bir naifliğe ve akustiğe sahip. Bunda başarılı aranjesiyle Mert Tunçmakas’ın, etkisi çok büyük olmuş.
Bir dönemin efsane albümlerinin kaydedildiği Erekli & Tunç stüdyosunda ve Akın Eldes, Kağan Yıldız, Şenova Ülker ve Betül Başak’ın aynı zamanda albümde iki bestesi bulunan ağabeyi Bertan Başak gibi müzisyenlerin eşlik ettiği albüm, ‘Yalnızın Şarkısı’ ile açılıyor. ‘Söz Verme’ ile devam eden albüm, Akın Eldes’in başarılı gitar solosuyla harmanlanan ‘Düşünürsün’ ile devam ediyor ve Betül Başak’ın Edip Cansever’den bestelediği ‘İçerikler’, Şenova Ülker’in başarılı trompet solosu ve Kağan Yıldız’ın kontrbas eşliğiyle başarılı bir caz tınısı yakalarken, Edip Cansever’den bu sefer Betül Başak’ın ağabeyi Bertan Başak’ın bestelediği ‘Gözleri’ ve aynı zamanda mimariye olan ilgisini de başarılı bir şekilde yansıttığı ‘Mimara Güzelleme’nin ardından bu sefer bir Metin Altıok şiirine başarılı bir Bertan Başak bestesi geliyor; ‘Nihavent’ özellikle bu şarkıda Betül Başak’ın vokali çok başarılı bir şekilde tüm albüme hakim olan naifliği devam ettiriyor.
Tam bir 70’ler tınısı yakalayan Mert Tunçmakas’ın synthesizer eşliğinin renk kattığı ‘Mavi’ ile devam eden albüm, aynı zamanda Ege Üniversitesi Klasik Arkeoloji bölümünden mezun olan Başak’ın bu yönünü yansıttığı ‘Arkaik Gülümseme’ ile sona ererken, tüm dinleyicilere güzel bir 27 dakika yaşatıyor.
Albümde, aranjenin yanı sıra tuşlu çalgılar, elektrik ve akustik gitar eşlikleri ile yer alan Mert Tunçmakas, davullarda Can Kalyoncu, geri vokallerde Alkım Doğuyıldızı, bas gitarda Semih Burcu başarılı bir performans sergiliyorlar.
Başlıkta yazdığım gibi, karşılaşmanız gereken bir albüm olan bu çalışma, son zamanlarda tekrar tekrar dinlediğim çalışmalardan biri haline geldi. Dilerim siz de vakit kaybetmeden karşılaşırsınız bu albümle, çünkü bu albümde kendine özgü başarılı bir tını yakalayan, hayatından izleri başarılı bir şekilde yansıtan bir besteci-yorumcu ve onun yarattığı mavi bir dünya var.
Yorum Ekle