Müzik

Kemençenin büyüsü : Furkan Bilgi – Seyir Defteri…

İsmini çoğunlukla klasik kemençesiyle yer aldığı Yeni Türkü grubu ile duyduğumuz müzisyen Furkan Bilgi, geçtiğimiz haftalarda ilk albümü ’Seyir Defteri’ni Kalan / Z Müzik etiketiyle önce dijital platformlarda, geçtiğimiz günlerde de CD formatı ile dinleyiciyle buluşturdu.

Albümde Furkan Bilgi’nin başarılı klasik kemençe icralarının yanında pek çok usta müzisyen de albüme enstrümanları ile eşlik ediyorlar. Albümdeki 10 eserin ikisi Furkan Bilgi bestesi.

İlk eser; Engin Arslan imzasını taşıyor : ‘Bir Zaman ÖnceArslan’ın lavtasıyla başlayıp Bilgi’nin kemençesiyle devam eden; lavta ile kemençenin başarılı birlikteliği ile albüme güzel bir açılış olan eserin ardından Bilgi’nin bestesi olan bir Hicazkar ZeybekEfem’ geliyor. Bilgi’nin kemençesi ve Fahrettin Yarkın’ın ritminin öne çıktığı eserde Mete Aslan lavtada, Volkan Ertem çelloda ve eserin ilerleyen kısımlarında Turgut Özüfler kanunda başarılı performanslar sergiliyorlar.

Üçüncü eser ise Yunan asıllı bir eser; Vassiliadis Haralambos ve Papaioanou Gianis Ioanis imzası taşıyan ‘Prin To Harama’, rahmetli kanun sanatçısı Halil Karaduman’ın kardeşi ve yine bir kanun sanatçısı olan Müslüm Karaduman’ın kanun eşliği ve Onur Özçelik’in gitar eşliği ön plana çıkıyor ve altta Umut Sel’in kontrbası güzel bir altyapı hazırlıyor. Ardından Hüseyni makamında bir Anonim eser geliyor; ‘Sinemde Bir TutuşmuşArslan’ın tamburu ve Özçelik’in gitarıyla güzel bir başlangıç yapıyor ve kemençenin de girişiyle eser daha da başarılı bir hale geliyor. Arslan’ın Yaylı Tambur solosu ve Sel’in kontrbasının yanında Özçelik’in kopuz eşliği de eseri tamamlıyor.

Beşinci eser ise bir peşrev; Kemençevi Nikolaki’nin ‘Hüseyni Peşrev’inde Hakan Güngör’ün kanunu ve Volkan Yılmaz’ın ney eşliği ile Yarkın’ın ritmiyle başlayan eser, Mete Aslan’ın ud eşliğiyle renkleniyor.

Altıncı eser, Tamburi Cemil Bey’in ‘Isfahan Saz Semai’si; eserde Bilgi’nin kemençesinin yanında Özata Ayan’ın tambur eşliği ön plana çıkıyor. Ardından Furkan Bilgi’den bir başka beste geliyor : ‘Üsküdar’da Sabah‘… albümün değişken yapısıyla ön plana çıkan özgün çalışmalarından biri olan eserde Lavta ve Ud eşliğiyle Mete Aslan, kanunda Turgut Özüfler ve çelloda Volkan Ertem’in yanında ritimde yine enstrümantal çalışmalarıyla tanıdığımız Erkan Kanat yer alıyor.

Sekizinci eser ise bir Bektaşi Nefesi : ‘Zümre-i Nacileriz’de önceki eserdeki gibi, ritimde Kanat ve çelloda Ertem yer alırken, tanburda Pelin Değirmenci ön plana çıkıyor ve eserin ilerleyen kısımlarında Ali Tüfekçi’nin ney solosu ile eser tamamlanıyor. Sıradaki eser ise Hammamizade İsmail Dede Efendi’den bir Sultaniyegah Ağır Semai : ’Nihan Ettim Seni Sinemde Ey Meh Pare Canımsın’… Eserde Bilgi’nin kemençesinin yanında Serhan Yadsıman’ın klasik gitar eşliği esere başka bir boyut katıyor.

Son eser ise bir Dimitri Shostakovich bestesi : ‘Waltz No: II’… Eserde İstanbul Strings ile Bilgi’nin kemençesi, birbirini dengeleyen başarılı bir birliktelik sağlıyor ve albüm için güzel bir final oluyor.

Başlıkta belirttiğim gibi kemençenin büyüsü tüm eserlerde kendini bir şekilde var ediyor ve hem kemençe hem de diğer enstrümanların varlığı, titizlikle hazırlanmış arşivlik bir çalışmayı oluşturuyor.

Emre Siyahoğlu

Her şey müzikle başladıysa da bir yandan sinema meraklısıydı, bir ara edebiyata yöneldi, sonra yine müziğe döndü ve şimdi her üç alanda da yazılarını Bi'Kuble'de paylaşıyor.

Yorum Ekle

Yorum Yap