Mini-Röportajlar serisi, bir önceki çalışmalarında (tekli / EP / albüm) röportaj yaptığım isimlerle yeni çalışmalarını konuştuğum bir röportaj serisi olarak haftanın belli günlerinde devam edecek.
Mini-Röportajlar serimizin ilk konukları, Avrupa Müzik’in iki sanatçısı; Sarp Kaya ve La Dee Eda oldu.
Sarp Kaya, Avrupa Müzik ile yoluna devam ederek kendi eseri olan yeni teklisi “Mor Sümbüller”de bu sefer düzenleme kısmında başarılı müzisyen Olcay Demirci ile çalıştı.
Mor Sümbüller’in oluşum süreci nasıl gelişti? Düzenlemeyi birlikte üstlendiğiniz Olcay Demirci ile yollarınız nasıl kesişti?
-Sevgili Olcay ile aynı yerde oturuyormuşuz, bunu sonradan öğrendik! (gülüyor) Kuzeni benim arkadaşım olur, onun aracılığıyla tanıştık. Olcay Demirci müzik sektörü için önemli bir isim. Daha evvel farklı projelerde birlikte çalışma fırsatımız olmuştu. Yine benim tekli ve klip çalışmalarıma eşlik etmişti. “Mor Sümbüller” için bir gün aradım, “Benim çok yükseldiğim bir şarkım var yayınlamak istiyorum, aranjeyi tamamladım sayılır, ne yapalım?” dedim. Görüştük, birlikte dinledik ve kendi de çok yükseldi şarkıya. Ardından projenin eksiklerini tamamladı. Sonrası malum… Klibimizi çektik ve sizlerle buluştu…
Mor Sümbüller ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Çok şükür hiç olumsuz tepki almadım. Daha önce hiç bu tarz bir şarkı yayınlamamıştım. Gerek kemik dinleyicilerimin, gerek yeni keşfedenlerin yorumları oldukça mutlu etti beni…
Mor Sümbüller sonrası yapmayı düşündüğünüz çalışmalar var mı?
-Olmaz mı? Şarkıları bitirdik sayılır. Arayı çok açmadan yayınlamaya devam edeceğim. Hatta ilk defa burada söylüyorum. Bir aksilik olmazsa Nisan ayı içerisinde yeni şarkımız yayında olacak!
La Dee Eda da aynı şekilde Avrupa Müzik ile yoluna devam ederek, sözü-müziği-düzenlemesi kendisine ait olan “Akıl Tutulması”nı dinleyicilerle buluşturdu.
Akıl Tutulması’nın oluşum süreci nasıl gelişti ve nasıl geri dönüşler aldınız?
–Şarkının Intro melodisi uzun zamandır beynimin içindeydi. Şarkının nasıl başlayacağına ve bütün dokusu içinde bu döngüyü kullanmak istediğime emindim. Prodüksiyon gelişmeye başladıkça sound kendi kendini buldu. Gitarda bir önceki teklide olduğu gibi Çağlar Okumuş ile birlikte çalıştık. Mix Utku Ünsal’a ait. Sözlere gelince; determinist bir bakış açısını anlatıyor. Aldığım kararların, attığım adımların, başarıların ya da pişmanlıkların zamanın başlangıcından beri devam eden olaylar zinciri içinde başka türlü gerçekleşemeyeceğini düşünüyorum. Şarkıda bunu anlatmaya çalıştım. Akıl Tutulması, Apple Music’te liste başarısı gösterdi. Milliyet Sanat ve Hürriyet gazetesi müzik yazarlarından olumlu geri dönüşler geldi. Köşelerinde ve hazırladıkları playlistlerde şarkıya yer verdiler. Bunlar benim için çok önemli platformlar ve çok mutlu oldum.
Bununla birlikte Ezgi Connard yönetiminde bir klip de çektiniz ve kendisi şarkının kaydını üstlendi. Ezgi Connard ile yollarınız nasıl kesişti, klibin oluşum süreci nasıl gelişti ve klip ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Ezgi benim kız kardeşim. Müzisyen ve grafik tasarımcı. Kendi çalışmalarını Saint Kitten ismi ile sürdürüyor. Görüntü ve ses tasarımı konusunda her zaman birlikte üretmeye çalışıyoruz. Benim en büyük şansım ailede böyle multi becerilere sahip biriyle olmak! Pandemi döneminde çalışmayı mümkün olduğu kadar ufak bir cast ile tamamlamayı seçtik. Kayıttan çekime her şeyi ev stüdyosu ortamında gerçekleştirdik. Şarkının içinde saklı üç ayrı duyguyu anlattık; kendi kendini sorgulama, köşeye sıkışmışlık hali yani yol bulmaya çalışmak ve kendini akışa kaptırmak. Video klip etkileşimlerinden mutluyuz. İzlenme oranı istediğimiz sayılara ulaşıyor. Umarım böyle de devam eder.
Akıl Tutulması’ndan sonra yapmayı düşündüğünüz çalışmalar var mı?
-Üçüncü tekli için daha down-tempo, piyano ağırlıklı ve benim eskiden yazdığım baladlara daha yakın duran bir şarkı yayınlayacağım. Ardından bir EP ya da mini albüm çıkartmak istiyorum.
Sarp Kaya ve La Dee Eda’ya bu mini-röportajlar için teşekkür ediyorum. İki sanatçıyla bir önceki çalışmalarında yaptığım röpottajları aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz.
Yorum Ekle