Mini-Röportajlar serisi, bir önceki çalışmalarında (tekli / EP / albüm) röportaj yaptığım isimlerle yeni çalışmalarını konuştuğum bir röportaj serisi olarak haftanın belli günlerinde devam edecek.
Mini-Röportajlar serimizin sekizinci konukları, ikinci teklilerini dinleyicilerle buluşturan dört isim; Elif Bestehan, Ceren, Ahmet Kırmacı ve Merve Deniz Durur oldu.
Elif Bestehan, daha önce YouTube sayfasında seslendirdiği Caner Şahin eseri ikinci teklisi “Yine mi Hazan?”ı ilk teklisindeki gibi Ufuk Alkan’ın düzenlemesiyle bu sefer Alfa Müzik Yapım etiketiyle dinleyicilerle buluşturdu.
Daha önce YouTube’da yayınladığınız “Yine mi Hazan?”ı ikinci tekliniz olarak seçmeniz nasıl gelişti? Bu bağlamda Alfa Müzik Yapım ile yollarınız nasıl kesişti?
-Zaten tekli olarak yayınlamayı düşündüğüm bir parçaydı ama YouTube’daki dinleyicilerin de bu seçimimde büyük payı olduğunu söyleyebilirim. Çok sevdiğim müzisyen bir arkadaşım aracılığıyla Alfa Müzik’le güzel bir iş birliği yaptık.
Yine mi Hazan?’ın tekli versiyonu ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Bu dönemin hissini tam olarak yansıttığını söyleyen bir sürü güzel ve güldüren geri dönüşler aldım!
Yine mi Hazan?’dan sonra yapmayı düşündüğünüz çalışmalar var mı?
-Bu dönemim yüksek lisans derslerimden dolayı çok yoğun geçtiği için, dönem bittikten sonraki yaz başı gibi yapmayı düşündüğüm çalışmalarım var.
Yeni tekliniz “Sevgilim”in oluşum süreci nasıl gelişti?
-Sevgilim, yaklaşık 10 yıl içerisinde biriktirdiğim şarkılarımdan bir tanesidir. Şarkının düzenlemesini yapan aynı zamanda yakın dostum Halil Atar’la geçtiğimiz bahar evde çalıp söylerken henüz yeni tanıştığım, çalışmalarını da çok beğendiğim Taylan Ayaz’ın stüdyosundan bahsettiğimde doğaçlama bir şekilde gidip akustik kayda girdiğimiz, pandeminin de başlangıcıyla paralel süreçte oluşan bir şarkıdır. Kayıtlarda sadece akustik ve klasik gitarla keman kullandığımız akustik samimi bir düzenleme yaptığımız şarkının kayıt, mix ve masteringini Taylan Ayaz, gitarlarını yine Halil Atar, kemanlarını da Berkay Saner çaldı. Geri vokallerde de üstad Alper Arundar’ın sesini duyacaksınız…
Sevgilim ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Şarkıyla ilgili genel geri dönüşler samimi ve duygusal bir şarkı olduğuna dairdi. Özellikle yakın çevremden aldığım geri dönüşler tekrar tekrar dinledikleri ve listelerine aldıkları bir şarkı olduğu yönündeydi.
Sevgilim’e Ali Güleryüz yönetmenliğinde bir klip de çektiniz. Kendisiyle yollarınız nasıl kesişti? Klibin oluşum süreci nasıl gelişti ve klip ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Şarkının klip yönetmeni Ali Güleryüz’le eskiden gelen tanışıklığımız ve zaman zaman kahve içmişliğimiz vardı. Genellikle belgesel niteliğinde fotoğraflar ve videolar çekip sanatını konuşturmasına rağmen klip çekimi için beni kırmadı. Sanatımızı ve dostluğumuzu bu klipte daha da güzel yerlere taşıdığımıza inanıyorum. Klibin oluşum süreci hem çok heyecanlı hem de çok keyifliydi. Ali Güleryüz’ün, senaryosunu yazdığı hem de yönetip çekim ve montajlarını üstlendiği bu klipte oyuncu Büşra Ciritci de bize eşlik etti. Klip bittikten sonra senaryo ve görüntülerin şarkıyla çok uyumlu olduğunu biz görmüş olsak da gelen geri dönüşlerle yanılmadığımızı gördük. Yakın çevremin, şarkıyı özellikle klibiyle birlikte dinlerken gözlerinin dolduğunu söylemeleri beni sevindirdi. Bu da duyguyu aktarabildiğimize hem de kliple müziğin uyum içerisinde olduğunu gösteriyor.
Sevgilim’den sonra yapmayı düşündüğünüz çalışmalar var mı?
-Evet düşünüyorum. Ceplerimizde, iki hatta üç albüm yapabilecek kadar şarkılar var aslında. Ama zaman tekli şarkı zamanı olduğu için ve bütçesini kendim karşıladığım için uzun aralıklarla çıkartabiliyoruz. Bundan sonraki çıkartacağım şarkı, eğer kış aylarına denk gelirse “Ben Burdayım” ya da yeni bestelediğim “Kal Benimle” şarkılarımdan biri olacak gibi. Yaz mevsimine denk gelirse de “Bir Akşam Vakti” isimli şarkımı düşünüyorum.
Ceren, bu sefer kendi eseri olan ikinci teklisi “Biçare”yi Olcay Bozkurt düzenlemesiyle yine Alim Yapım etiketiyle dinleyicilerle buluşturdu.
Yeni tekliniz “Biçare”nin oluşum süreci nasıl gelişti? Düzenlemeyi üstlenen Olcay Bozkurt ile yollarınız nasıl kesişti?
-Kendimi “biçare” hissettiğim bir noktada içimden geçenleri kağıda döktüm ve uzunca bir süre yalnızca kendime sakladım. İnsanlarla paylaşmaya başladığımda da pozitif geri dönüşler doğrultusunda ve ortak tanıdıklar vasıtasıyla Olcay Bozkurt’la kesişti yollarımız.
Biçare ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Beni yakından tanıyan birçok kişinin “Sana ait olduğu çok belli!” dediği bir şarkı oldu Biçare. Yakından tanımayanlardan da beni oldukça neşelendiren geri dönüşler aldım.
Biçare’ye Kenan Arda Öztürk yönetmenliğinde bir klip de çektiniz. Kendisiyle yollarınız nasıl kesişti? Klibin oluşum süreci nasıl gelişti ve klip ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Klibimin yönetmenliğini yapan Kenan Arda Öztürk’le uzun süredir tanışıyoruz ve beni çok iyi tanıdığı için de Biçare’nin klibinde bana destek olabilecek şahane bir isimdi. Kenan’ı yakından tanımak bana klip çekimi konusunda büyük bir avantaj sağladı çünkü benim kamera önünde nasıl görünmek isteyeceğimi, hangi duyguyla beni harekete geçirebileceğini çok iyi biliyordu. Bu anlamda benim en gerçek halimi gözler önüne serebilecek bir klip çektiğimizi düşünüyorum. Klibe dair aldığım geri dönüşler de beklediğimiz doğrultuda, klipteki görüntülerin oldukça sade ve samimi olduğu yönünde oldu.
Biçare’den sonra yapmayı düşündüğünüz çalışmalar var mı?
-Halihazırda aklımızda olan ve üzerinde çalıştığımız işler var tabi, en yakın zamanda beğenilerinize sunmayı planlıyoruz…
Merve Deniz Durur, sözlerini Mustafa Güleryüz ile yazdığı ve Güleryüz’ün bestelediği ikinci teklisi “Yüreğime Hoş Geldin”i Çallı Müzik düzenlemesiyle yine Çallı Müzik etiketiyle dinleyicilerle buluşturdu.
Yüreğime Hoş Geldin’in oluşum süreci nasıl gelişti? Düzenlemenizi üstlenen Tuncay Gökşin ile yollarınız nasıl kesişti?
-Öncelikle parçayı dinleyen herkese teşekkür ediyorum ve dinleyecek olan herkese keyifli dinlemeler diliyorum. Yüreğime Hoş Geldin benim için çok özel. Sözler bir gecede, önce kalbimden ve tabi sonra kalemimden dökülüverdi. Tahmin edersiniz ki gerçek duygular. Melodi kafamda dönmeye başladı. Mustafa Güleryüz’ü Büyük İstanbul parçamızdan hatırlarsınız, hemen ona gönderdim parçayı, ve üstadlığını konuşturdu yine. Besteyi son kalıbına oturttu. Bu süreçte Büyük İstanbul parçamızın çalışmalarını sürdürüyorduk ve bir yandan hemen kolları Yüreğime Hoş Geldin için sıvamaya başladık. Bestenin son halini değerli Tuncay Gökşin’e gönderdim. Tuncay Gökşin’le tanışmamız çok uzun yıllar önceydi. Mustafa Güleryüz ile arkadaştı ve Mustafa Güleryüz tanışmamıza vesile olmuştu. Aradan geçen zaman içerisinde de kıymetli bir dostluk oluştu Tuncay Gökşin ile. Yani işin özeti, Yüreğime Hoşgeldin, emin ellerdeydi… Elinden gelenin en güzelini yaptı Tuncay Gökşin ve parçayı, Erdem Sökmen, İstanbul Strings gibi çok kıymetli müzisyenlerle birlikte taçlandırdı. Aranje hususunda, gözümüz arkada hiç kalmadı.
Yüreğime Hoş Geldin ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Dedim ya, benim için çok özel bir parça. Her anlamda. Geri dönüşler de benim için bir o kadar özel ve kıymetli. Şarkı için ayrı, eşlik eden kıymetli müzisyenler için ayrı, klip için ayrı övgüler alıyorum. Bu çok onur verici. İzlenmeler de iyi gidiyor. İnşallah daha fazla dinleyiciye ulaşır ve daha çok geri dönüşler alırız. Ve bunun dışında bir getirisi var benim için, ikinci parçayı da çıkardıktan sonra şöyle hissetmeye başladım; ben artık üretebilen bir sanatçıyım ve bu kendimle gurur duymama sebep oluyor.
Bununla birlikte şarkınıza yine Mehmet Baki Gerçeker yönetmenliğinde bir klip çektiniz. Klibin oluşum süreci nasıl gelişti ve klip ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Baki benim için çok kıymetli gerçekten. Her insanın hayatında olması gereken zihinlerden. Son derece vizyonu yüksek. Ben daha ne istediğimi söylemeden önüme sunan, pratik zekasıyla beni sürekli şaşırtan bir yetenek. Parçayı kendisine dinletmem yetti ve sonrasında yapacaklarımızı anlattı. Güzel bir platoda çekimi uzun süren saatler sonrasında, kalabalık bir ekip ile gerçekleştirdik, ve sonuç ortada.Başka biriyle çalışmayı hiç düşünmedim, düşünmüyorum ama çalışsaydım bu sonucu alır mıydım, bilmiyorum. Küçük bir detay paylaşayım sizinle; Büyük İstanbul’un devamı niteliğinde oldu klip. Performans sahnesini bitirip yorgun ve mutlu bir şekilde inziva evine gelen bir kadın, gerçek dünyasına dönen ve içindeki duyguları dışarıya vuran bir kişilik var klipte. Son derece olumlu yorumlar alıyorum klip hakkında. Hikaye, plato, sahne çekimleri, kostümler, ışık… Hepsi için ayrı ayrı tebrik mesajları alıyorum. Mutluluk verici.
Yüreğime Hoş Geldin’den sonra yapmayı düşündüğünüz çalışmalar var mı?
-Henüz yolun çok başındayım. Mümkün olduğunca üretime devam etmek istiyorum ve şu an aklımda olan yeni bir parça var. Tüyo vermek için henüz çok erken. Ama yakın zamanda paylaşacağım.
Elif Bestehan, Ceren, Ahmet Kırmacı ve Merve Deniz Durur’a bu mini-röportajlar için teşekkür ediyorum. Dört sanatçıyla bir önceki çalışmalarında yaptığım röportajları aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz.
Yorum Ekle