Mini-Röportajlar serisi, bir önceki çalışmalarında (tekli / EP / albüm) röportaj yaptığım isimlerle yeni çalışmalarını konuştuğum bir röportaj serisi olarak haftanın belli günlerinde devam edecek.
Mini-Röportajlar serimizin dokuzuncu konukları, ikinci teklilerini dinleyicilerle buluşturan Sude Bulut, İsmet Uraş, ATAKANERGİN’in yanı sıra, üçüncü teklisini yayınlayan Sefer Boztaş ve albümlerden sonra ilk defa bir tekli yayınlayan Nigar Ekinci oldu.
Sude Bulut, Emrah Demiralp eseri yeni teklisi “Aşk Tadında”yı Hür Kır düzenlemesi ve yine Pirana Music etiketiyle dinleyicilerle buluşturdu.
Öncelikle yeni tekliniz “Aşk Tadında”nın sahibi Emrah Demiralp ve düzenleyen Hür Kır ile yollarınız nasıl kesişti?
-Emrah Bey ile yollarımız Turgut Raviş sayesinde kesişti. Emrah Bey’in bir şarkısını seslendirmem düşünüldü. Emrah Bey güzel eserlerinden birkaç tane gönderince çok eğlenceli olacağını düşünüp Aşk Tadında şarkısını seçtim!
Aşk Tadında ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Aşk Tadında ile ilgili geri dönüşler aslında pek beklediğim gibi olmadı. Sevenler, beni destekleyenler olduğu kadar sevmeyenler, dalga geçenler de oldu. Fakat bu beni fazla üzmedi. Bir emek gösterdim; bir şarkı, bir klip yaptık ve bunun her zaman arkasındayım.
Ayrıca teklinize Oğuzhan Ünal yönetiminde bir klip çektiniz. Kendisiyle yollarınız nasıl kesişti? Teklinin oluşum süreci nasıl gelişti? Klip ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Oğuzhan Ünal ile yollarımız ise Pirana Music sayesinde kesişti. Gerçekten kliplerimizi eğlenerek çekiyoruz. Klibin de sevilerek izlendiğini düşünüyorum.
Aşk Tadında’dan sonra yapmayı düşündüğünüz çalışmalar var mı?
-Tabii ki olacak. Daha bir sürü şarkı seslendirmek istiyorum. Onun dışında oyunculuk eğitimi sürecim var. Her iki mesleği de çok severek, yetebildiğimce yapacağım.
İsmet Uraş, yeni teklisi olarak unutulmaz Zeki Müren eserlerinden “Aldattın Beni”yi ilk teklisindeki gibi Sedat Sakarya düzenlemesi ve Sedat Sakarya Music etiketiyle dinleyicilerle buluşturdu.
Zeki Müren klasiği “Aldattın Beni” yi yorumlamaya nasıl karar verdiniz? Yorumun kayıt süreci nasıl gelişti?
-Bu eser çok eskiden beri sevdiğim bir eserdir. Bana göre Zeki Müren’e ait en duygusal eserlerden birisi, uzun zamandır okumayı düşünüyordum ve okumak nasip oldu… Yine Sedat Sakarya imzası taşıyan bir aranje yapıldı. Şarkıda çok fazla enstrüman kullanmamaya özen gösterdim, sade ve anlaşılır ruha işleyen akustik bir tını aradık ve bulduğumuza inanıyorum.
Aldattın Beni yorumunuz ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Herkese çok teşekkür ederim, çok iyi tepkiler aldım. Şarkının ruhu dinlendirdiği yorumlarını almak en çok hoşuma giden tarafı oldu, çünkü ben de aynı şeyi hissettirmek için uğraştım…
Aldattın Beni’ye yine Aşır Yılmaz ile bir klip çektiniz klibin oluşum süreci nasıl gelişti ve klip ile ilgili nasıl ve nası geri dönüşler aldınız?
-Aşır Yılmaz benim çok samimi bir müzisyen kardeşim. Sağ olsun daha şarkının aranje sırasında konuyu açtım ve klibi yine ona çektirmek istedim, o da tekrar sağ olsun beni kırmadı emeklerine sağlık, klip hakkında da çok güzel geri dönüşler alıyorum.
Aldattın Beni’den sonra yapmayı düşündüğünüz çalışmalar var mı?
-Evet. İnşallah nasipse çok kısa zaman sonra sözü müziği bana ait olan Kısmet Gaydası isimli “9/8 Roman Havası” teklimi yayınlayacağız. Ben İsmet Uraş’ın her tarz müziği yorumlayabileceğini göstermek istiyorum dinleyicilerimize, yola devam durmak yok, bu roman havasından sonra da yine bir sürpriz gelecek. Türkü, Arabesk, Fantazi, Pop her tarz müzikte iddialı olduğumuzu göstermek istiyoruz. Sevenlerimize ilgilerinden dolayı teşekkür ediyorum.
ATAKANERGİN, yeni teklisi “Güneş Gölgesinde”yi ilk teklisindeki gibi Oğuz Kalak prodüksiyonuyla bu sefer Rainbow Station Music etiketiyle dinleyicilerle buluşturdu.
Güneş Gölgesinde’nin oluşum süreci nasıl gelişti? Rainbow Station Music ile yollarınız nasıl kesişti?
-Yaklaşık bir sene kadar önce bu şarkı zihnimde oluştu. O vakitler bu şarkıyı bestelerken, zamanında geçirdiğim zor bir dönemden bahsetmek istemiştim. Sözleri en baştan hazırdı fakat taslak şeklinde olan müziğini uzun vadede tamamladım. Vakti geldiğini hissedince, tek gecede gitarları ve vokalleri kaydettim. Güneş’in benim için anlamı bana kalsın ama tek gecede kayıtları bitirecek motivasyonu verdiği için ona teşekkür ediyorum. Rainbow Station Music ile iş birliği yapmış müzisyen arkadaşlarım var. Onlar memnunlardı ve bana da mantıklı geldi. Yollarımız böyle kesişti.
Güneş Gölgesinde ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Kesinlikle mükemmel. Dinleyicinin, bu şarkıya benimle aynı perspektifte bakması beni çok sevindirdi. Gerçekten çok güzel mesajlar aldım.
Güneş Gölgesinde’den sonra yapmayı düşündüğünüz çalışmalar var mı?
-Şu an yine söz ve müziği bana ait olan iki yeni şarkımı hazırlıyorum. Bunların haricinde seslendirmek istediğim iki ayrı cover parça var. Zamanlama tam nasıl olur bilmiyorum ama yaz sonuna kadar en az üçünü yayınlamayı düşünüyorum. Şimdilik planlarımda albüm veya EP yok, tek tek yayınlamayı düşünüyorum.
Sefer Boztaş, yeni teklisi olarak anonim sözlere Mehmet Özbek bestesi Karadeniz türküsü “Kızlar Ağladınız mı?”yı yine Ozan Sarıboğa düzenlemesi ve DMC etiketiyle dinleyicilerle buluşturdu.
Öncelikle bu sefer bir Karadeniz türküsü “Kızlar Ağladınız mı?”yı yorumlamaya nasıl karar verdiniz?
-Kızlar Ağladınız Mı? türkümüzü birkaç yıl önce yakın bir arkadaşım tavsiye etmişti. Onun tavsiyesiyle dinlemiştim. Çok sevdim. Sürekli söylemeye başladım türküyü ve dinleyicilerimle bu güzel türküyü duysun, herkes dinlesin istedim. Bu şekilde tekli olarak çıkarmaya karar verdim. Türkümüzün sözleri anonim, bestesi çok değerli sanatçı, doktor müzikolog Mehmet Özbek’e ait.
Kızlar Ağladınız mı? ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Türkümüzle ilgili çok güzel, çok olumlu geri dönüşler aldım. Ben Karadeniz’li değilim Malatya’lıyım. Ama özellikle Karadeniz’liler çok beğendi türkümüzü. Birçok kişi Karadeniz’li sanmaya başladı beni. Demek ki hakkını vererek okumuşum bir Karadeniz türküsünü. Bu da beni çok mutlu etti. Ben hemen hemen her yöreden türkülerimizi elimden geldiğince okumaya, yorumlamaya çalışıyorum.
Kızlar Ağladınız mı?’dan sonra yapmayı düşündüğünüz çalışmalar var mı?
-Tabii. Bundan sonra da güzel türkülerimizi, şarkılarımızı dinleyicilerle buluşturmaya devam edeceğim. Yeni çalışmalarım gelecek sık sık.
Nigar Ekinci, 2018 yapımı “Kurban Olduğum” albümünden sonra kendi eseri olan yeni teklisi “Hoşça Kal”ı Salih Dindoruk & Kemal Dindoruk yönetiminde ve yine Seyhan Müzik etiketiyle dinleyicilerle buluşturdu.
Yeni tekliniz “Hoşça Kal”ın oluşum süreci nasıl gelişti? Eseri düzenleyen-yöneten Salih Dindoruk ve Kemal Dindoruk ile yollarınız nasıl kesişti?
-Hoşçakal, pandeminin ilk başlarında evde kaldığım süreçte bir anda söz ve müziği aynı anda oluştu. Pandemi bir türlü bitmek bilmeyince ben de hemen kolları sıvadım… Dindoruk kardeşleri 10 yıldan fazla bir süredir tanıyorum, zaman zaman da çalışmalarımız oldu. Emekleri için onlara teşekkür ediyorum.
Hoşça Kal ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Öncelikle firmam Seyhan Müzik başta olmak üzere emeği geçen herkese tekrar teşekkür ediyorum… Çok beğenildi ve paylaşıldı. İnşallah yaz aylarına damga vuracak gibi geliyor…
Hoşça Kal’a Erkan Nas yönetmenliğinde bir klip de çektiniz. Klibin oluşum süreci nasıl gelişti ve klip ile ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?
-Erkan Nas ile DE-KA firmasındaki ikinci albümüme ismini veren şarkım “Rezil Ederim”in klibini çektiği zaman tanışmıştık ve kendisiyle yine çalışarak güzel geri dönüşler aldık.
Hoşça Kal’dan sonra yapmayı düşündüğünüz çalışmalar var mı?
-Tabii ki… İnşallah, pandemi de izin verirse önümüzdeki süreçte daha güzel şarkılarım da gelecek!
Sude Bulut, İsmet Uraş, ATAKANERGİN, Sefer Boztaş ve Nigar Ekinci’ye bu mini-röportajlar için teşekkür ediyorum. Beş sanatçıyla bir önceki çalışmalarında yaptığım röportajları aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz.
Yorum Ekle